Ny bolig, ny virksomhed - sådan balancerer du privatlivet og arbejdslivet
Annonce
Når man står i den situation at man lige har fået ny bolig, så er der rigeligt at se til. Indflytning, juridiske dokumenter, indretning, adresseskift og mange andre ting er på to-do-listen. Tilføjer man så yderligere det faktum, at man også er i gang med at starte en virksomhed op, ja så kan det godt gå hen og blive en tand for overvældende. Står du i denne situation på nuværende tidspunkt, så kan det være en god idé at læse med her.

Tiden er din ressource
Når der både skal være tid til at arbejde på virksomheden, samt en ny bolig, så er der bare ikke timer nok i døgnet. Medmindre, at man er omhyggelig med at time hver af disse arbejdsopgaver. Det kan derfor være en god idé at skemalægge din uge, og således kun fokusere på dét du skal. Er det indflytningen du skal i gang med, må du acceptere at det er helt okay, at det kan tage tid. Tag en ting ad gangen.
Indret de vigtigste rum i hjemmet
Her er det en god idé at overveje at prioritere arbejdsrummet. Så har du nemlig rolige arbejdsrammer til at fokusere på din kommende virksomhed. Udregn din moms og foretag andre arbejdsopgaver et sted i dit nye hjem, hvor døren kan lukkes og der ikke er kaos omkring dig.
Udover arbejdsværelset/rummet, bør både soveværelse og køkken også være de første rum, der står for skud i forhold til indretning. Sørg for, at inventar såsom skrivebord, computer, seng og køkkengrej er tilgængeligt. Så kan du/i hen ad vejen, personliggøre hjemmet.
Oprydning i indflytnings kaosset
Når der står et hav af flyttekasser uden en idé om hvad der er hvad, så er det bedste man kan gøre at tage én ad gangen. Selvom der måske er skrevet på kasserne, bliver det oftest rodet alligevel. Start f.eks. med køkkengrejet, så det kan blive lagt i skuffer. Dernæst tøj og sko, som kan sættes i skabe. Personlig pleje og badeværelsesartikler, er også relevante at pakke ud hurtigst muligt.
Tænk dagligdagen ind, når der pakkes ud. Hvad er vigtigst for, at hverdagen kan rulle trods et flyttekaos derhjemme? Æstetikken i forhold til indretningen, bør prioriteres til sidst, når alt andet er kommet på plads. Det er først der, at den sjovere arbejdsopgave bliver aktuel. Det tager tid at designe et hjem, så det faktisk også føles ‘hjemligt’, så vær tålmodig.
Del


